sayang..

semlm hari jumaat as usual la kan...hairul mesti cuti on friday..x tahu la kenapa..bos dia suruh g semyg jumaat kot...baguih la...amik berkat...so ptg tu aku pon cabut awal..kul 5 dah blk siap2 wangi2 utk diangkut lari...rasa mcm x complete lak klu 1 week tu x spend time 2gether...x kisah la even lepak umah mumy dia je..yg penting aku ada kerana dia pon ada..ceh...ayat jiwang gitu..sebelum dia ontheway nk amik aku tu aku da pesan b4 dtg amik aku tu g singgah amik mak aku aka mertua dia blk dr keje...sbb aku malas nk masak..so aku suruh mak aku xyah ot..so aku dpt la cengelat memasak kan semlm....bila dia da samapi je da nk kul 7 dah..hairul pon ajak blk umah mumy dia dulu dia nk smyg magrib dulu..ok..fine..no hal punye..aku ikut je la kan..sbb aku pon nk jumpe dayah.lama x jumpe dia..dtg2 je dr bawah flat aku da dgr suara mumy jerit2 marah bdk2 kt umah tu..biasa la..mumy aku tu xkn tenteram klu sehari x marah okk...bile samapi2 je..semua tgh melepak dlm bilik except my lovely2 sister in low zita..yess...zita je x melepak ngn kiteorg sbb dia tgh menguli tepung kt daput bt onde2...bile aku masuk je bilik nak salam mumy hairul..korang tahu dia leh kata ape...

mumy : asal ko dtg...aku da ada menantu kesygn da skang la...ko xyah dtg pon xpe...(sila baca dgn tone and picing suara yg tinggi ye...)

me : amboi...kerek mumy ekk..mentang2 la da ada bibik skang....nadia dtg nk lawat mumy je tau sihat ke x..kang mumy kata nadia menantu durhaka lak kang x menjenguk mumy...kene reject lak kang...

pastu semua org gelak2 je..aku pon gelak2 je la...haa...hamik....menjawab aku okk...aku tahu dia memain je...ala klu dia serius pon aku malas nk amik port sgt lah..sbb mmg mumy aku tu lazer tahap berapi2 punye..dia nk kata aku menantu hantu pon no hal...sbb aku da dpt anak dia....anak dia aku punyeeeee......okk...dia nk syg si zita sampai lambung2 pon aku x heran ok...xdenye aku nk amik ati..

pastu aku g dapur tgh si zita masak onde2..tolong2 gak la sikit...pastu si hairul suruh siap2 dia nk ajak g jusco..tetiba time nk gerak salam2 mumy tu mumy membebel lg ok..

mumy : korang nk g mana ni..kata xde duit..merayau je...duk la umah je..tu si zita da masak bnyk2 tu..sape nk mkn tu.....kesian dia...

eleh....sape suruh masak bnyk2..aku ada kata ke nk mkn kt sini..tu la...nk menunjuk sgt ko pandai masak..sampai 1 hari 4-5 jenis lauk ko taram....pastu x abis buang elok sgt....bagusss....pastu bile aku xmo mkn mumy nk pretend2 ko je la...(tp ni aku ckp dlm hati je...) yg ni aku ckp jwb blk kt mumy..

me : nadia nk g jln taiping jap..crk brg hantaran...

baru dia colddown ok...tepaksa la aku menipu nk lari punye pasal...skang xleh aku lepak lama2 kt situ..panas cipap weiii....ari2 puji zita je..xtahan aku....skali sekala boleh la...klu tiap2 minggu sory mory strawbery la...x dpt la babe..tp yg aku xleh blahkan..masa aku tgh tlg2 dia masak tu aku tetiba lazer lak....tanya dia...

me: kak zita lama ke duk sini.... bile nk blk umah..

wahh....!!gilekan aku...killer question tu...nmpak sgt aku nk suruh dia berambus...hahahha..korang tahu dia jwb ape..

bibik aka zita : akak da blk dah aritu..1-2 hari..tp xleh la..rindu kt mumy..call mumy nangis2 nk duk sana blk....tu yg abg haizal antar la blk...

me : ooooo..gituuuu...

wahh..!!rindu mumy ye ko..hamik..dushhh..dushh..!!ckp je la ko ko x tahu malu...mmg suka duk situ...dpt senang lenang..mkn free..semua free....kang senang...fullstop...!!

oleh kerana cipap aku da makin garing duk kt umah mumy syurga zita ituuu....baik aku blah cepat2 ok...pastu aku ajak hairul g jj bukit tinggi..g lepak2..cuci mata..lg best.....the end nk blk2 tu dpt aku 1 jeans...yes..hairul dipau....mak soke.....

so the moral of the story...SAYANGI LA MERTUA ANDA..SEBELUM ORG LAIN MENYAYANGINYA....

:p

1 comment:

peej said...

OMG..OMG..sama ok..sama ngan parents ben..esp mak die..n umah ben pun gf2 adik die dok situ x keje..makan free..tp pemalas nak mampos..dah la KG tahap gaban..sumpah aku benci..
reason apesal aku dah x pergi umah ben..sbb meluat..
tp aku xde la sampai melaser2..
tp nanti tina dah kawin ngan ajib..aku nak suruh die halau semau minah2 tuh..haha..gile kuasa sikit..